TIME TO RACE START

dayshoursminsec
English (United Kingdom)Danish(DK)Deutsch (DE-CH-AT)French (Fr)Italian - Italy

Challenge Copenhagen Forum

Post Reply

Subject :Cykel udstyr mm... 2011-02-07 13:16:10

OliverKierulf
Hej derude.

I december måned tog jeg for alvor beslutningen om at det var tid til min første Ironman. jeg er kommet rigtig godt for start. har fået styr på kalenderen, så lige pt kan mellem 9 og 12 timer trænning klares pr uge, da jeg har en 50 timers arbejdsuge var det rimelig svært i starten. men det fungerer rigtig godt nu og jeg er motiveret og klar til snart at skrue op.

Jeg har fået købt mig en Tri Cykel via den blå Avis (billed af cykel kan linkes mm. hvis det vil hjælpe folk)
og da jeg snart kan mærke vejret bliver til nogle dejlige lange cykel ture, så skal jeg have fat i cykel udstyret og der har jeg intet.
Er der nogle som kan hjælpe mig/guide mig med hvad jeg skal bruge af udstyr, samt hvor det skal købes og hvor mange penge skal jeg cirka bruge (jeg har ikke alverdenspenge) det skal dog siges at jeg ikke har fået købt pulsur/gps ur. så det vil være rart med noget jeg kan bruge til begge ting.

Mit første gangsbudget ligger cirka på 5.000 kroner og vil gerne udvide med tiden.

Mvh.

Oliver

PS:
Som tak for hjælpen kan jeg tilbyde en til to sovepladser i weekenden under løbet, til folk der kommer langvejs fra da jeg bor ved københavn centrum (østerbro)

Subject :Re:Cykel udstyr mm... 2011-02-08 16:54:34

Henrik H
Hej Oliver.

Forstår godt at du er lidt forvirret. Er også selv forholdsvis ny i tri sporten. Et forslag kunne være at du meldte dig ind i en tri-klub, hvor du kan få en masse gode råd og fif til diverse ting.
Jeg købte selv en cykel i September og har så købt andet udstyr løbende.
Jeg har anskaffet mig indtil videre:

Garmin Forerunner 310XT multisportsur (kan bruges som løbeur og cykel computer)
Cykelsko
Cykeljakke
Sko overtræk
Cykelbukser med seler
Cykeltrøje
Våddragt
Energi til de lange træningsture
Konkurrence dragt
Havde selv alt løbeudstyret

Alt afhængigt af hvilke mærker du vil have så kan priserne variere meget.
Det meste af mit udstyr har jeg købt inde på www.wiggle.co.uk/, der kan du finde noget fint udstyr til fornuftige priser.

God fornøjelse og held og lykke med det hele :)

Post Reply Side #