TIME TO RACE START

dayshoursminsec
English (United Kingdom)Danish(DK)Deutsch (DE-CH-AT)French (Fr)Italian - Italy

Challenge Copenhagen Forum

Post Reply

Subject :Pas på brandmænd.. 2010-07-30 22:08:58

kuwa
Vi var et par stykker, som i dag var uheldige at støde på en hel del brandmænd i området nord for den nordligste bro, Øresundsstien.

Subject :Re:Pas på brandmænd.. 2010-08-01 19:51:48

Charlotte

Guest
Jeg kan så supplere med at også området mellem de to sydlige broer og området ved svømmestart vrimler med brandmænd. Nogle med tråde i omkring 1 meters længde. Jeg måtte opgive at svømme derude idag, da jeg blev slemt forbrændt på håndled og ankler

Subject :Re:Pas på brandmænd.. 2010-08-02 07:44:28

ThomasRohde
Har et par Spanske triathleter med til CC og de er skraekslagne ved tanken om brandmaend i vandet (som umiddelbart paa Spansk kaldes Medusas og som braender vaesentligt mere end danske braendmaend og orlovsmaend).

Ville vaere rart med en opdatering omkring af loesning af dette brandmands-problem fra Challenge CPH.

Subject :Re:Pas på brandmænd.. 2010-08-02 08:32:06

morten.stampe
Ja tak. Nu må CC-arrangørerne gerne steppe lidt op med kommunikationen. Jeg var selv ude at svømme søndag morgen (1. august) - og det var absolut ikke en fornøjelse med alle de brandmænd.

Der er tidligere blevet spurgt til sagen ( http://www.challengecopenhagen.com/da/challenge-copenhagen/forum/view-postlist/forum-1-challenge-copenhagen/topic-94-tang-og-brandmaend-pa-svommeruten )

hvor svaret var :

Hej Stine

Det er endnu ikke besluttet, hvad vi gør i de to situationer. Der er en række restriktioner, da Strandparken er et fredet område og således er det ikke tilladt at gøre lige hvad man har lyst til.

Det bedste svar vi kan give lige nu, er at vi overvåger situationen sommeren igennem og tager action, hvis det truer oplevelsen for deltagerne.

Med venlig hilsen

Challenge Copenhagen

Nu er vi vel så tæt på, at der må være nogle planer for, hvordan der tages action. For som det er nu, så er der en overvejende sandsynlighed for, at brandmænd godt kan true oplevelsen. Og at skulle udgå efter 9 måneders hård træning fordi man dypper ansigtet ned i en brandmand er heller ikke en topfed situation....

/Stampe

Subject :Re:Pas på brandmænd.. 2010-08-02 11:55:59

Mvh

Guest
Var ude at svømme den dejlig rute Lørdag morgen.

Lidt brændman ved sydbroen, men ikke noget virkeligt problem.

Måske det fik mig til at svømme lidt hurtigere >;)

Subject :Re:Pas på brandmænd.. 2010-08-02 13:00:32

johanandbex
Sorry to be a pain but can you put some of this in English. I have translated and from what I can understand people are worried about Jellyfish? is that right?
I have been swimming there last week two times and didnt see any at all so if this something that has happened? What will we do if this turns out to be a problem?

Subject :Re:Pas på brandmænd.. 2010-08-02 15:14:14

Mvh

Guest
My opinion is: No problem.

Some Jellyfish exists. Temperatur is cooling the water and there have been some wind/current. We will have a perfect swim on the 15th :-D

Subject :Re:Pas på brandmænd.. 2010-08-02 15:46:04

OscarH
I agree - they appeared suddenly, most likely due to current and wind conditions. They could disappear just as fast, it's not like they've got a very strong will of their own. With 13 days to the event it's too soon to jump to conclusion.

In addition, cleaning with salt water is what you're supposed to do - so with a bit of luck you get hit early in the swim!

Subject :Re:Pas på brandmænd.. 2010-08-02 21:07:17

ThomasRohde
Sorry guys for posting in Danish ...

I guess we just have to hope for the best on race day - Danish Jelly Fish are not the worst in the world... in my last Ironman swim there could potentially be sharks in the water - believe the risk of that is low in Amager Strandpark, huh?

Thomas

Post Reply Seite #