TIME TO RACE START

dayshoursminsec
English (United Kingdom)Danish(DK)Deutsch (DE-CH-AT)French (Fr)Italian - Italy

Post A Reply with Quote :Slettet

User Name
Subject:

Security: Preview Submit Cancel

Post A Reply with Quote :Slettet

User
kenneth Wrote on 2010-02-17 12:22:56:
Hej Rookim.

Jeg stod selv i lidt samme situtation som dig, da jeg sidste år besluttede mig at stille op til Challenge.
Jeg vidste ikke helt hvordan jeg skulle gribe træningen an. Men da jeg har en del år i løbeskoene, mente jeg at det ikke kunne være så svært at flette cykel- og svømmetræningen ind. Men der tog jeg godt nok fejl, og det endte med en en lille knæskade, som jeg stadig døjer lidt med.

Så det jeg gjorde, og som er mit råd til dig, er at melde dig ind i en triathlon klub. Snak med dem om at få lavet et træningsprogram der passer til dig og din nuværende form.
Når jeg sammenligner det program jeg har fået lavet, som sikrer at det bliver en succes, og det jeg selv havde haft i tankerne, ville jeg bestemt have haft svært ved at komme helskindet igennem løbet.
Så når man ikke har noget erfaring med at stille op i noget så stort som en Ironman, så kan det bestemt godt betale sig at melde sig ind i en klub, og få lavet et træningsprogram.

Det at der er fællestræning i klubben, gør også at man nemmere kommer ud, og får lavet sin træning, og får lavet den korrekt, ide der er andre der kan hjælpe en, med at få rettet på ens teknikker. Og er der en dissideret træner tilknyttet, er det endnu bedre. Jeg er f.eks på en måned gået fra at, kun kunne svøme 25 m crawl og så 30 sek pause, til nu svømme 200 m uden pause.

På siden her kan du finde en ovesigt over klubber i Danmark, og mon ikke der skulle ligge en i nærheden af dig. http://dtrif.dk/main/index.php?p=dtrif/klubber/klubber.php

God fornøjelse med det.