TIME TO RACE START

dayshoursminsec
English (United Kingdom)Danish(DK)Deutsch (DE-CH-AT)French (Fr)Italian - Italy

Post A Reply with Quote :Slettet

User Name
Subject:

Security: Preview Submit Cancel

Post A Reply with Quote :Slettet

User
Rookim Wrote on 2010-03-07 23:12:18:
Kære alle!

Tak for jeres besvarelser og opmuntrende ord. For lige at opsummere mit mål inden jeg går videre: Målet er at gennemføre inden for 15 timers grænsen. Jeg har ikke mål om at gennemføre med overskud eller i god stil eller lignende. Alene det at kæmpe sig over for målstregen inden for tidsgrænsen er målet. Alt andet ville også være utopi med den træningstid, jeg har givet mig selv.

Dette projekt har vist mig meget om hvordan Janteloven fungerer i DK. Det er ikke positiv feedback, der er mest af, og til det er der kun at sige: Planen fortsætter uændret! Jeg har stadig tænkt mig at fortsætte træningen igennem foråret og sommeren, og er det helt ad helvede til, så stopper jeg selvfølgelig. Jeg er ekstrem ekstrem optimistisk omkring træningen og gennemførelsen af Challenge Copenhagen, men jeg er samtidig realist. Jeg stiller ikke til start, hvis mit træningsforløb har vist mig, at jeg har ikke en chance for at gennemføre.
Omvendt siger jeg dermed også, at jeg stiller til start, hvis jeg har bare den mindste lille bitte mikro-chance for at gennemføre. Lykkes det af den ene eller anden årsag ikke - ja, så må det jo som nævnt i et andet indlæg anses som træning til næste Ironman-konkurrence ;D

En af jer andre skrev i et indlæg, at en gennemførelse afhænger af, hvor sej man er. Jeg betegner mig selv som sej. Arrogant udmelding ja - men havde jeg ikke den indstilling, kunne jeg lige så godt give op.
Sejheden hænger imidlertid uløseligt sammen med motivation, og det har jeg ikke til at løbe så tidligt om morgenen. I går lørdag stod jeg imidlertid kl. 5.45 for at kunne cykle 14 km. (meget af turen op af bakke) på ca. en time i -5 grader celcius og møde på arbejde kl. 7. Det har jeg gjort før - det er fantastisk dejligt og det kan jeg sagtens.
Så sejheden er nok større på visse områder end andre, og jeg sørger selvfølgelig for, at min træning er tilpasset, så jeg er sej i de specifikke øvelser, på de tidspunkter hvor jeg ved at min krop har lyst til at være sej (en lettere filosofisk udredning af det at være sej!)

Jeg får trænet en del og det er fedt. I torsdags løb jeg ca. 6,5 km. på 35 time, og det synes jeg er et fint tempo. Kan jeg holde 12 km/t i gennem et helt løb, så tror jeg, jeg skal være aldeles lykkelig.
Som regel sørger jeg for at træne 3-4 gange pr. uge, hvor det er skiftevis cykling/svømning og løb/svømning. Det er udelukkende fordi jeg elsker at svømme, og det motiverer mig til at komme afsted, at jeg konsekvent har svømning hver gang. Svømning kan så ikke være lige intensivt hver gang, men sådan er det. Inden længe skal jeg dog nødvendigvis have puttet nogle løbe/cykle-pas ind også.
Antal træningspas pr. uge skal også stige, og det er jeg i gang med nu. Jeg har netop overstået en eksamen, som også er årsagen til, at jeg ikke har skrevet, siden jeg startede denne tråd, så nu forventer jeg, at få lidt mere overskud til træningen, selvom jeg egentlig synes det går ret godt i forvejen.

En anden af jer foreslog træning i en triathlonklub. Desværre må jeg udelukke dette. Jeg er i forvejen medlem af to andre sportsklubber med andre sportsgrene (som dog er nedprioriteret pt. til fordel for løb/svømning/cykling), og jeg synes denne træning let bliver for "pligt-agtig". Jeg frygter det samme skulle blive tilfældet med Ironman-træningen. Det passer mig fantastisk, at jeg selv kan bestemme hvornår jeg vil træne den enkelte dag, og tilpasse det med kort varsel i forhold til forelæsninger, læsning, arbejde mv., og det er en væsentlig motivationsfaktor for mig. Derfor fortsætter jeg med denne plan, velvidende at jeg helt sikkert ellers ville have godt af at melde mig ind i en klub.

En ting er dog sikkert: Jeg skal have et par nye løbesko (så halleluja for SKAT, der kom med en dejlig forsinket julegave i forgårs) og det kan kun gå for langsomt.