Post A Reply with Quote :Slettet
|
TKB Wrote on 2010-04-12 09:46:54:
Sjældet har jeg læst eller hørt om så dårlig en optakt til en Ironman end den du ligger for dagen.
3-4 gange træning om ugen - hvad fanden regner du vores sport for ! Det er sq ikke godt nok... det er faktisk alt for dårligt. Tag dig sammen og gør noget ved den træning ellers når du sq ikke i mål på 15timer - langt fra. Der SKAL svømmetrænes en hel masse... min 2gange, og gerne 3 gange, om ugen og gerne 2-3km pr. gang. Du skal svømme i havet og her får du brug for alle dine kræfter, da der er noget der hedder strøm og bølger !!! Det finder man ikke i en svømmehal. 3gange på cyklen... ellers kommer du ikke ud på 180km. Byg det op så du har en kort, en mellem og i weekenden en lang tur. Kort 40-60km, mellem 70-100km og lang 120-150km. Spec. den sidste periode, skal du ud omkring 150km i dit Ironman pace... Den korte skal du have fart på, mellem distance skal være hård, men med overskud og gode ben. Den lange, skal køres langsomt... i din zone 2-3 ( af 5 mulige ). Min. 3 gange løb... efter samme mønster som på cyklen... den længste tur er 28km, ca. 3 uger før stævnet. Jeg ved godt at jeg måske skyder lidt hårdt på dig, men hvis du ikke tager det alvorligt kommer du ikke i mål og det virker som om at du har en "det bare er noget man gør" indstilling. |