TIME TO RACE START

dayshoursminsec
English (United Kingdom)Danish(DK)Deutsch (DE-CH-AT)French (Fr)Italian - Italy

Challenge Copenhagen Forum

Post Reply

Subject :Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2010-08-12 10:49:53

Henrik Andersen
Hejsa,

Jeg har lavet denne oversigt, som kunne være til hjælp for tilskuerne ;-)
Sammen med online-tracking eller SMS-service vil man have et godt overblik over hvor vi befinder os på ruten.

http://www.woofiles.com/dl-202959-Zlk6Qvgf-ChallengeCopenhagen2010Malepunkter.pdf

Sorry, I only made it in Danish. But should be understandable for English-reading spectators also - coupled with online-tracking or SMS-service.

Henrik Andersen

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2010-08-12 11:26:36

TIP
Hi Henrik,

Nice work and thank you very much!!

Was planning on making one for friends and family, but now I'll just use yours ;D

/TIP

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2010-08-12 11:54:58

JHA

Guest
I might as well share in my efforts.

Fill in your expected race times in the spreadsheet here: http://damgaardsvej.dk/challenge/Challenge_Tidsskema_Udenkort.xlsx

You can find the corresponding maps with the fix points marked here:
http://damgaardsvej.dk/challenge/bike.pdf
http://damgaardsvej.dk/challenge/run.pdf

The sheet will estimate your passing times for the fix points.

I made the spreadsheet before the location of the timing mats where known, so they do not correspond precisely to the mats. And the formulas don't take into account that you will most likely slow down significantly on the later parts of the run ;-) Nor take into account wind, or "fast" and "slow" sections of the bike course. Nor lack of pacing on any part of the course.

/Jonas

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2010-08-12 12:23:45

TIP
Hi Jonas,

Nice work there!

Can you make it possible to enter Race start (swim)?

We're not all pro's ;)

/TIP

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2010-08-12 13:28:56

JHA

Guest
It should automatically update your start time if the race number is entered.

The start time is calculated based on the race number and starting waves. However, I have uploaded a non-protected version as well, so you can manipulate it at will.

Find it here: Challenge_Tidsskema_Udenkort_open.xlsx

/Jonas

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2010-08-12 14:54:16

JHA

Guest
The complete link to the unprotected file: http://damgaardsvej.dk/challenge/Challenge_Tidsskema_Udenkort_open.xlsx

/Jonas

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2010-08-12 15:23:03

thom

Guest
Hi guys,

great stuff & thanks a lot for this.

I wish s.th. like this would have come from CC and a bit earlier than raceweek. But this is their 1st time and we shouldn't give them a too hard time. So far they are doing a good job.

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2010-08-14 13:26:12

cels
Jonas... fantastisk excel ark ! havde lidt problemer med at få det downloaded, men fik hjælp og nu virker det. Kan ser på min FB at rigtig mange har brugt det og vi kan så let sende til vores venner hvornår de kan se os ! storslået arbejde - tak tak :star: :star: :star:
vh Emma

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2011-08-03 11:16:46

Mikkel

Guest
Tidsskemaet findes ikke længere på linket og fik det desværre ikke gemt sidste år. Er der nogen der har en kopi af skemaet?

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2011-08-03 12:44:55

Jonas H
Alle links i denne tråd virker hos mig lige nu? Prøv evt. igen, det kan være kortvarigt nede.

Jeg arbejder i øvrigt på en revideret udgave med den nye løberute. Stay tuned ;-) Cykelruten er dog den samme som sidste år, og den er nok alligevel den mest interessante at skemalægge.

... men startgrupperne er vist også ændret en smule fra sidste år, så man skal muligvis selv opdatere starttiden, hvis man bruger den gamle udgave.

Jonas
Last Edited On: 2011-08-03 12:45:50 By Jonas H for the Reason

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2011-08-03 13:01:27

mikkel

Guest
Det kan være det er fordi jeg sidder på kontoret med firewalls osv. jeg prøver igen når jeg er hjemme.

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2011-08-09 02:15:14

Jonas H
Ok, instead of updating the spreadsheet, I used some of my newfound free time (I'm surprised every taper!) to hack a small web-app up. It allows you to individually choose the viewing spots for timetable planning for your spectators. If it works :) Try it.

Go to http://jernmand.kaempfhansen.dk/ and enter your data. You can then choose between sending a link to your friends and family for them to fill out the rest. Or you can do it for them immediately. You can add as many profiles as you like (for instance, if you need to downgrade your estimations ;-) You will get a unique link for each profile.

You properly need a newer webbrowser for it to work (haven't tested on old browsers). It should work more or less on IE, Chrome, Mozilla and Safari. If the Google Map begins to look funny, or somethine else breaks down, just reload the page. However, you will have to start over if you reload :-/

Later, hopefully, I will also add the mobile part of the app. It will use your spectators smartphone GPS and give them passing times at that exact spot. Link will be on the printed timetable from the site.

Power on,
Jonas
Last Edited On: 2011-08-09 19:38:52 By Jonas H for the Reason

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2011-08-09 09:55:44

Supergeil
Hey Jonas,

Mange mange tak!! Det er super fedt... God lir :)

/Michael

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2011-08-09 10:25:59

Jonas H
Tak, Michael :)

Anyways, I just found an updated map of the run course on m.challengecopenhagen.com, which deviates slightly from the one on my site; (you continue straight on to Nyhavnsbroen going down from Toldbodsgade coming home from Langelinie instead of going left at Sankt Annæ Plads like last year). Which could also explain why Google Maps actually measured the course at 600m more than the full distance! I drew that up based on the "second" of the new routes published by CC to.

The run course on jernmand.kaempfhansen.dk will be updated later today.

EDIT: Run course updated (and hopefully this is the correct/final course layout), and fixed printing issue, so maybe you would want to redo and print it properly this time :-)

Jonas
Last Edited On: 2011-08-09 19:36:00 By Jonas H for the Reason see post

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2011-08-10 10:09:16

A.C
Hej!

Super med al den hjælp til vores supportere... Tak!

Men er løberuten ikke blevet ændret til 4 x ca. 10,5 km?

Og kan man ikke ændre starttidspunktet, så tiderne kommer til at passe?

Mvh. A.C

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2011-08-10 11:26:27

Jonas H
Ad løberute: Jo

Ad starttid: Hvad er dit startnummer, hvornår siger siden at du starter, hvornår regner du med at du starter?

Jonas

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2011-08-10 12:02:31

A.C
Hej Jonas!

Ahh. jeg brugte http://damgaardsvej.dk/challenge/Challenge_Tidsskema_Udenkort.xlsx

Og her kunne jeg ikk ændre starttidspunkt.

Er ruten på dit link, blevet ændret til 4 x 10,5 km?

Jeg skal starte kl. 7.15

Mvh. A.C

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2011-08-10 12:40:32

Jonas H
Så er det derfor.

Hvis du vil bruge excelarket, så kan du selv rette i dette ark (fra sidste år):

http://damgaardsvej.dk/challenge/Challenge_Tidsskema_Udenkort_open.xlsx.

Startgrupperne er ændret en smule i forhold til sidste år.

Men ja, jernmand.kaempfhansen.dk er rettet til ruterne for i år + på denne side har du selv mulighed for at vælge punkterne, som tiderne beregnes efter. Derudover laver den en tidsplan opsat nogenlunde som excelarket.

Subject :Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2011-08-10 17:09:21

Michael

Guest
Hej,

jeg har forsøgt at hente filen fra min MAC desværre er filen ødelagt når den er downloadet hvilket betyder at jeg ikke har mulighed for at åbne den. Har du mulighed for at give adgang til filen gennem et andet system?

PFT

Michael

Subject :Re:Re:Målepunkter - hjælp til tilskuere (help for spectators).. 2011-08-10 17:31:37

Jonas H
Michael Wrote on 2011-08-10 15:09:21:
Hej,

jeg har forsøgt at hente filen fra min MAC desværre er filen ødelagt når den er downloadet hvilket betyder at jeg ikke har mulighed for at åbne den. Har du mulighed for at give adgang til filen gennem et andet system?

PFT

Michael

Tænker du på Excelarket? Det er fra sidste år, og ikke længere supporteret :-) Hvis du insisterer på at bruge det, så prøv at tjekke dine sikkerhedsindstillinger; det er sikkert fordi den nægter at hente "ren" .xlsx fil. Jeg har desværre ikke p.t. mulighed for at ompakke den.

Post Reply Page #