Post A Reply with Quote :Slettet
|
Blackwizard Wrote on 2010-02-13 12:01:53:
Hej Rookim
Jeg vil gerne forsøge mig med noget opmuntring her.. Du har jo besluttet dig og det er sgu sejt. > Rasmus Henning sagde inden han startede Hawaii med nyopereret brækket hånd, at der er en balance mellem hvad der er dum og hvad der er sejt... Personligt stillede jeg op i Kalmar sidste år med en fibersprængning i baglåret som gjorde at jeg var klar over at jeg ville være tvunget til at gå marathon løbet..Sikkert dumt. Men jeg kom igennem på 13 timer. Ironman handler selvfølgelig meget om fysik, men det handler også meget om psyke. Er du sej ? eller bleg ?? Du skriver et par ting som gør mig bekymret. Du skriver at du ikke kan tage dig sammen til at træne udendørs når det er koldt.. Så syntes jeg du skal betragte netop det forhold som første test. På med løbetøjet og afsted imorgen tidlig kl. 6. Bare en lille tur. Det er rimelig sejt når det fryser 10 grader. Kan du ikke det... så glem ironman. Det er ikke på konkurencedagen du bliver Ironman. Det er mandag morgen det sker. Kl 6.... i frostvejr... Konkurence er en bekræftelse på hvor sej du er. Du kan lige så godt starte imorgen. 5 km på 30 min... er ikke prangende.. og lidt bekymrende. Du har 5 måneder. Du kan ikke nå at træne din krop så den er super duper klar. Det kan ikke lade sig gøre. Du skal gøre det klogt. Lad være med at gå amok med en masse træning. Det kan du ikke holde til. Du skal lave en plan hvor du optrapper din træning i 3 uger. hvorefter du har en restitutionsuge hvor du træner moderat. Altså cyklusser på 4 uger hele vejen hen til august. Du skal bruge kræfterne på at træne udholdenhed på løb og cykling og teknik i svømmebassinet. Glem intervaller - det er ikke relevant når det handler om at komme igennem og skadesrisikoen er for stor. du skal lave dit eget program med udgangspunkt i dit nuværende niveau. Du kan ikke bare tage et fra nettet. Principperne kan du dog bruge. Det er vigtigt at du starter på dit eget niveau. Dine muskler udvikler sig hurtigere end sener. Derfor skal styrkeforøgelse foregå over tid. Du skriver at du fra starten har problemer med lysken.. Jeg tror du skal inkludere noget stretching og let styrketræning i din træning. Skadesforbyggende. LET styrketræning. Balancebræt er godt. småskadet og kuldskær. 5 ´måneder at træne i.. Selvfølgelig kan du gennemføre.. Klogt er det nok ikke.. Men det er rimelig sejt.. Skriv endelig hvis du får brug for tips. Og tro ikke at alle triathleter starter med at være supermænd. Det er ikke tilfældet. vi ses d. 15 august. |